5. marraskuuta 2016

Hallitus tutuksi: esittelyssä tiedottaja

Toiseksi viimeistä Hallitus tutuksi -sarjan osiota viedään. Tällä kertaa hommistaan kertoo Milena Raappana, TOY ry:n tiedottaja.

Hellurei kaikille!

Mä oon Milena Raappana, toisen vuoden journalismin opiskelija ja tämän vuoden TOY ry:n tiedottaja. 

Niin kuin osaa hallituksen mimmejä, myös mua lähestyttiin puhelimitse ja kyseltiin, että olisinko kiinnostunut lähtemään toymintaan mukaan. Olin ehkä aikasemmin aiheesta maininnut viime vuoden tiedottajalle Sohvi Auviselle, että tämä pesti saattaisi mua kiinnostaa. Puhelimen piristessä ei kovin montaa ajatusta ehtinyt päässä vaihtua ja vastasin, että ”joo mä oon messissä.”

En oikeestaan edes tiennyt hirveästi mitä tähän hommaan kuuluu, ja ihan rehellisesti sanottuna ensimmäisen puoli vuotta tuntui, että työt ovat ihan levällään. Mun työnkuvaanihan siis kuuluu somen hoitaminen, nettisivujen päivittely, sähköposteihin vastaaminen ja niiden lähettäminen yms. Monta rautaa on tulessa, mutta onneksi muut hallituslaiset auttavat etenkin somettamisessa. Ja onhan tää nyt ihan pirun hauskaa. Muutenkin tällaiselle somen suurkuluttajalle tää on aikas antoisaa hommaa.


Eikä mulla ollut hajuakaan mistään yhdistystoiminnasta, mutta tärkeintä on uteliaisuus ja se, että on avoin oppimaan kaikkea uutta. Oon tutustunut ihan mielettömiin tyyppeihin, päässyt sisälle tiedottamisen maailmaan ja kyllähän tää näyttää ihan kivalta myös CV:ssä. Ja tästäkin hommasta voi repiä niitä kuuluisia projektiopintopisteitä (niitä muuten sitten ropisee aikamoinen määrä :D). Oon myös oppinut ihan uudella tavalla aikatauluttamaan asioita, sietämään stressiä ja suunnittelemaan juttuja pitkällä aikavälillä. 

En voi muuta kuin lämpimästi suositella hallitushommiin mukaan lähtemistä! Pääset sisälle porukkaan, josta tulee sun rakas oma pieni tiimi! Ihan ykköshommaa, jossa ei tarvitse olla työkokemusta ja jonka oppii tekemällä!


Iso tsemppihali kaikille syksyyn! Kyllä se joululoma sieltä pikku hiljaa tulee. :)